V času posta se lahko (vsaj delno) odpovemo individualni uporabi osebnega avtomobila.
Norčavega pusta smo včeraj pokopali, na današnjo pepelnično sredo pa se mnogi odločamo, kateri svoji razvadi se bomo odpovedali s 40-dnevnim postom ter tako trenirali svojega duha in telo. Ena od razvad, ki se ji lahko (vsaj delno) odpovemo je vsekakor individualna uporaba osebnega avtomobila.
V Sloveniji imamo registriranih 1.189.000[1] osebnih avtomobilov, kar predstavlja 74 % vseh registriranih cestnih motornih vozil. Od osamosvojitve se je njihovo število skoraj podvojilo. Po lastništvu osebnih avtomobilov smo prebivalci Slovenije v vrhu Evropske unije.
Razvojna agencija Sora je partner projekta Trata 2.1, s katerim smo si zadali , da bomo zaposlene v IC Trata spodbudili k spremembi potovalnih navad in povečali število prihodov na delo na trajnosten način.
Navada je vsako početje, ki ga izvajamo dovolj redno in pogosto, da postane avtomatsko – počnemo ga, ne da bi mislili nanj. Raziskave ocenjujejo, da je 40-50 % naših aktivnosti narejenih iz navade, medtem ko razmišljamo o nečem drugem.
Spreminjati navade je za vse nas nekaj najtežjega; kot pravi pregovor »Navada je železna srajca«.
Ne moremo jih enostavno spremeniti samo s spremembo mišljenja; spremembe se začnejo z motivacijo in željo po končnem rezultatu, dosežemo pa jih le, če postanejo nove navade del naše identitete. Ko nekaj, kar si želimo postane del naše identitete, začnemo ravnanje avtomatsko spreminjati v skladu s tem.
Tako se lahko odločimo, da bomo postali oseba, ki za prihod na delo uporablja trajnostne načine mobilnosti. In 40-dnevni post od individualne uporabe osebnega avtomobila je lahko dober način za zagon kolesja sprememb (če se poslužimo besedne igre ) .
Spremembe lahko začenjamo postopoma in si rečemo, da bomo za začetek vsaj enkrat tedensko na delo prišli na trajnosten način. Za tiste, ki živijo do 2 km oddaljenosti od delovnega mesta je odlična alternativa avtomobilu prihod peš. Če živite nekje do 5 km oddaljenosti od dela, si za prihod lahko izberete kolo. Vemo pa, da je za veliko ljudi delovno mesto oddaljeno več kot 5 km od doma. V tem primeru skočite na bus ali vlak, če sta vam na voljo, ali pa se za prevoz dogovorite s sodelavcem ali prijateljem, ki dela v bližini. Poleg prihranka denarja bo pot v službo v družbi prijetnejša.
Foto: Katarina Sladoljev, Pixabay
Vodilni partner projekta: Občina Škofja Loka
Partnerji projekta: Razvojna agencija SORA, IPoP, CIPRA Slovenija, CIPRA International, Knauf Insulation d.o.o., LTH Castings d.o.o., SIBO G. d.o.o
Projekt Trata 2.1 sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini cca 1,1 mio EUR. Več na www.norwaygrants.si.
Namen projekta je zaposlene v industrijski coni Trata spodbuditi k spremembi potovalnih navad, povečati število prihodov na delo na trajnostni način in s tem prispevati k ublažitvi podnebnih sprememb.
Če želite zvedeti več o spreminjanju potovalnih navad v bolj trajnostne oblike mobilnosti, vas vabimo, da nam sledite na spletni strani projekta www.ra-sora.si/trata21 in na Instagram profilu @trata2.1.
[1] Vir: https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/10178
Zapisala: Katarina Sladoljev
S prijavo boste redno prejemali obvestila o novih razvojnih vsebinah na Razvojni agenciji Sora
S posredovanjem svojega e-naslova se strinjam z uporabo mojih podatkov za namene obveščanja.