Ponovno se je zagnala nacionalna pobuda kolesarjenja na delo Polni zagona. Ta med 8. 4. in 26. 5. spodbuja vse, da za prihod na delo izberemo dvokolesnik na nožni pogon in tako naredimo nekaj za svoje zdravje, boljše počutje, čistejše okolje, pa še denar prihranimo. Sami plusi!
Prejšnje leto smo v sklopu projekta Trata 2.1 ob pobudi Polni zagona izvajali kampanje spodbujanja kolesarjenja in ostalih oblik trajnostne mobilnosti zaposlenih. Sedaj se projekt približuje koncu in želimo si, da se dobre navade trajnostnih potovalnih navad nadaljujejo in nagrajujejo preko nacionalne pobude.
Najprej, pripravimo kolo za sezono. Dobro ga operimo, preverimo delovanje zavor in menjalnika, očistimo in namažemo verigo, preverimo in napolnimo pnevmatike. Na vsakih 7000 – 10.000 prevoženih kilometrov je dobro, da kolo peljemo na strokovni servis, če ga seveda nismo vajeni narediti sami. V Škofji Loki servis koles opravljata Bokal sport in Etapa, v Kranju Trio sport, v Ljubljani pa je kar nekaj serviserjev, recimo Bičikleto, Pravi kolesar, Maxisport in Hervis.
Tudi na spletni strani Polni zagona najdete super nasvete kako lahko kolo pripravite na pomladansko sezono.
Na spletni strani www.polnizagona.si najdemo naslednja navodila:
Za začetek potrebujete uporabniški račun, ki ga lahko ustvarite s preprostim postopkom registracije. S tem boste ustvarili uporabniški profil s “kolodarjem” – vašim osebnim kolesarskim koledarjem. “Kolodar” je vaš zvesti spremljevalec na vožnjah s kolesom. Vsakič, ko se boste v službo odpravili s kolesom, boste lahko to vožnjo v njem označili. Kolesarske vožnje lahko označite za do sedem dni nazaj, zato ne bodite v skrbeh, če ste kateri dan pozabili.
Z vsako označeno vožnjo boste sodelovali v tedenskih in v glavnem žrebu za nagrade!
Vklopite lahko obvestila, s katerimi vas bomo spomnili k vpisu prekolesarjenih kilometrov.
V Polni zagona se lahko zaženete tudi kot delodajalec in spodbudite svoje zaposlene h kolesarjenju v službo.
Izziv Polni zagona je odlična priložnost, da poskrbite za dobro počutje in zdravje svojih zaposlenih ter hkrati prispevate k ohranjanju okolja. Zdravi in zadovoljni zaposleni so ključni dejavniki, ki lahko pozitivno vplivajo na delovno vzdušje in produktivnost v podjetju. Poleg tega, da lahko izboljšajo ugled podjetja kot družbeno odgovornega, lahko tudi zmanjšajo stroške in povečajo učinkovitost poslovanja z uporabo fleksibilnih načinov dela in potovanj. Kolesarjenje v službo reši tudi številne preglavice z iskanjem parkirnih mest in dodaja večjo odgovornost do okolice.
Na Razvojni agenciji Sora smo se kampanji pridružili, z dobrim zgledom pa nas spodbuja v. d. direktorja Gašper Kleč, ki pogosto na delo prikolesari.
Veliko od nas ima sodelavca/-ko, ki bi sicer lahko hodil/-a na delo s kolesom, vendar ga/jo je morda strah začeti sam/-o ali pa ne ve, po kateri poti lahko najvarneje in najhitreje pride do službe, ne ve, kako se obleči v primeru dežja ali pa samo potrebuje malo spodbude. Bodimo ambasadorji kolesarstva in navdušimo za aktiven prihod na delo še koga.
Ustvarite lahko tudi svojo ekipo, v katero povabite od 1 do 5 kolesarskih kolegov. Vsaka ekipa bo imela lastne števce, s katerimi boste lahko sledili svojim skupnim uspehom. V ekipi bo lahko torej najmanj 2 in največ 6 kolesarjev.
Z vpisovanjem lastnih kolesarskih voženj boste lahko zbirali značke – Petka, za prevoženih 5 km v enem dnevu, Maxi vplivnež, če k izzivu povabite vsaj 5 prijateljev, KoleCAR 50, če v izzivu prekolesarite 50 km itd.
Aplikacijo Strava uporablja veliko kolesarjev v Sloveniji za sledenje svojim kolesarskim dogodivščinam. Ker je tudi dnevni prihod na delo s kolesom hvale vreden uspeh, smo v sklopu projekta Trata 2.1 partnerji projekta “ustanovili” »kolesarski klub Trata 2.1«, kamor vabimo vse zaposlene v Industrijski coni Trata, da tudi na ta način vidimo, koliko nas kolesari na delo. Lahko pa tudi lažje vidite, kdo hodi iz vaše smeri na delo, se povežete in greste z družbo v službo.
Zaradi varnosti osebnih podatkov priporočamo vsem, da v aplikaciji pod nastavitvami (Settings) – kontrola privatnosti (Privacy Controls) – vidnost zemljevida (Map Visibility) skrijemo začetek in konec poti ne glede na to, kje se zgodijo (Hide the start and end point no matter where they happen).
Da pa bo jasno, katere od poti so naše dnevne poti na delo (in da se razlikujejo od naših športno-kolesarskih podvigov) pa v aplikacijo dodamo še vtičnik “Commute Marker“ , ki bo posebej označeval našo aktivno pot na delo in nazaj.
Posnemimo video ali fotografijo svojega aktivnega prihoda na delo in jo delimo na družbenih omrežjih. Tako se malo pohvalimo, hkrati pa morda spodbudimo koga, da sledi našemu zgledu in začne kolesariti na delo. Pri objavah uporabimo ključnike
ter na IG označimo profila @trata2.1 in @polnizagona .
S projektom Trata, industrijska cona za 21. stoletje (Trata 2.1) spodbujamo zaposlene v industrijski coni Trata k spremembi potovalnih navad, povečujemo število prihodov na delo na trajnostni način in s tem prispevamo k ublažitvi podnebnih sprememb.
Če želite izvedeti več o spreminjanju potovalnih navad v bolj trajnostne oblike mobilnosti, vas vabimo, da nam sledite na spletni strani in Instagram profilu projekta @trata2.1, vabljeni pa tudi, da se prijavite na novice o projektu.
Projekt Trata 2.1 sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini cca 1,1 mio EUR. Več na www.norwaygrants.si.
Vodilni partner projekta: Občina Škofja Loka
Partnerji projekta: Razvojna agencija SORA, IPoP – Inštitut za politike prostora, CIPRA Slovenija, CIPRA International, Knauf Insulation d.o.o., LTH Castings d.o.o., SIBO G. d.o.o.
FOTO: Freepik, Katarina Sladoljev
Zapisala: Katarina Sladoljev
S prijavo boste redno prejemali obvestila o novih razvojnih vsebinah na Razvojni agenciji Sora
S posredovanjem svojega e-naslova se strinjam z uporabo mojih podatkov za namene obveščanja.