Prvo parkirišče namenjeno sopotnikom v Sloveniji

18. aprila 2024

V okviru projekta Trata 2.1 smo cel mesec s kampanjo Z družbo v službo  spodbujali sopotništvo v industrijsko cono Trata. Poleg odličnih rezultatov kampanje, smo dobili tudi prvo parkirišče namenjeno sopotnikom v Sloveniji.



V sopotništvu na delo z družinskim članom, sodelavcem/-ko, prijateljem/-ico ali pa dogovor preko prevoz.org,

V IC Trata se dnevno vozi okoli 3.000 zaposlenih, zelo veliko samih, z osebnim avtomobilom (na zemljevidu prikazana razpršenost anketiranih zaposlenih v IC Trata, vir: IPoP). S kampanjo smo nagovarjali zaposlene, naj se dogovorijo in se peljejo na delo z družinskim članom, sodelavcem/-ko, prijateljem/-ico ali pa se za prevoz dogovorijo preko mobilne aplikacije prevoz.org, kjer so posebej za ta namen na platformi dodali lokacijo IC Trata kot eno od možnosti začetka ali konca poti.



 

Podjetja so prihod na delo v sopotništvu spodbujala s praktičnimi nagradami.

V kampanji so sodelovala podjetja SIBO G. d. o. o., Knauf Insulation d. o. o. in LTH Castings d. o. o., ki so partnerji v projektu Trata 2.1, pridružilo pa se je tudi podjetje Difa, ki si aktivno prizadeva za spremembe potovalnih navad zaposlenih. Zaposleni so ob prihodu na delo z izpolnitvijo kupona potrdili, da so v službo prispeli v sopotništvu in se tako potegovali za praktične nagrade. Lahko so si tudi poiskali sopotnika ali voznika.

 

Rezultati  skoraj 20% boljši kot v septemberski kampanji.

Rezultati 4 tedenske kampanje so presegli pričakovanja. Zaposleni so bili skoraj 20% bolj aktivni v sopotništvu kot v septembrski kampanji spodbujanja trajnostne mobilnosti »Avto naj bo doma, kolikor se da« in v krajšem času zbrali skoraj enako število trajnostnih kilometrov.



 

Vsak teden več sopotnikov.

Zanimanje za vožnjo »Z družbo v službo« je raslo iz tedna v teden, kot lahko vidite na spodnjem grafu. Lekcija za naslednjič je, da kampanjo izvajamo vsaj mesec in pol ali dva, če ne celo dlje. Ljudje potrebujemo kar nekaj časa, da se odločimo za nekaj novega in za ohranjanje nove, dobre navade, jo moramo ponavljati, da nam preide v kri.



 

Največ sopotnikov ob ponedeljkih.

Zanimiv je tudi podatek, da se največ zaposlenih vozi v sopotništvu ob ponedeljkih, nato pa popularnost druženja pri vožnji na delo upada skozi teden. Ali je to zaradi omogočanja delodajalcev, da zaposleni ob določenih dnevih delajo od doma ali zaradi drugih razlogov, moramo še raziskati.

Podjetje LTH Castings prvo v Sloveniji s parkiriščem za sopotnike.



Tekom trajanja kampanje smo zaposlene, ki so na delo prispeli v sopotništvu, nagrajevali s praktičnimi nagradami projekta. Inovativen pristop, kako dodatno spodbuditi zaposlene k prihodu na delo v sopotništvu, pa je ubralo podjetje LTH Castings, ki je (vsaj po nam znanih podatkih) prvo v Sloveniji označilo 6 parkirišč na želeni lokaciji, posebej za sopotnike. Tisti, ki se pripeljejo v troje imajo na voljo najbližja parkirna mesta, tisti v dvoje pa takoj zraven. Prima, kajne?



Izpolni anketo in nam pomagaj bolje razumeti sopotništvo.

Kako se sopotniki dogovarjajo za prevoz? Ali uporabljajo aplikacije? Zakaj ja in zakaj ne? Kakšni so motivi za sopotništvo in kaj bi nekoga, ki te oblike ne uporablja prepričalo, da se odloči iti Z družbo v službo?

Vse to sprašujemo v anketi o sopotništvu in hvaležni bomo za vaše odgovore.

 

 

FOTO: Katarina Sladoljev

Zapisala: Katarina Sladoljev

 

 



S projektom Trata, industrijska cona za 21. stoletje (Trata 2.1) spodbujamo zaposlene v industrijski coni Trata k spremembi potovalnih navad, povečujemo število prihodov na delo na trajnostni način in s tem prispevamo k ublažitvi podnebnih sprememb.

Če želite izvedeti več o spreminjanju potovalnih navad v bolj trajnostne oblike mobilnosti, vas vabimo, da nam sledite na spletni strani in Instagram profilu projekta @trata2.1, vabljeni pa tudi, da se prijavite na novice o projektu.

Projekt Trata 2.1 sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini cca 1,1 mio EUR. Več na www.norwaygrants.si.

 

 

 

Vodilni partner projekta: Občina Škofja Loka

Partnerji projekta: Razvojna agencija SORAIPoP – Inštitut za politike prostora, CIPRA SlovenijaCIPRA InternationalKnauf Insulation d. o. o.LTH Castings d. o. o.SIBO G. d. o. o.

 

Deli na socialna omrežja

Bližnjice do pomembnih vsebin

Prijavi se na E-novice

S prijavo boste redno prejemali obvestila o novih razvojnih vsebinah na Razvojni agenciji Sora

S posredovanjem svojega e-naslova se strinjam z uporabo mojih podatkov za namene obveščanja.